Sigma Brushes

22 Apr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Afgelopen kerst vroeg ik aan mijn ouders een kwastenset kado, ik kreeg een hele fijne set van Royal & Langnickel, hier ben ik nog steeds erg blij mee en gebruik deze iedere dag. Echter miste ik een aantal gezichtskwasten voor foundation en concealer. Ik heb een tijdje op internet gesurft en besloot om voor Sigma te gaan. Deze kwasten zijn wat goedkoper dan MAC en qua kwaliteit ook erg goed. Ik vind het voor kwasten niet erg om wat meer uit te geven want als je investeert in goede kwasten dan betaald dat zich echt terug. Hieronder de foto’s en mijn bevindingen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ze kwamen netjes verpakt binnen in een kartonnen verpakking met een zwarte strik eromheen, daarnaast zat er nog een ‘gift’ bij een travel size blending brush, altijd handig! Ik bestelde de ‘Synthetic Kabuki Kit’ en de ‘Synthetic Precision Kit’.

Het kadootje:

De setjes met de nummers en namen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Allereerst de Kabuki set, netjes verpakt in plastic beschermhoesjes zodat de haren van de kwasten niet beschadigen. Toen ik de hoesjes eraf haalde was ik echt blij verrast, wat een zachte en volle kwasten!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De F80 Flat Kabuki, is een platte buffing kwast, deze kwast brengt je foundation echt prachtig aan zowel vloeibare als poeder, je krijgt een heel glad en natuurlijk resultaat.

Hieronder zie je de F82: Round Kabuki. Deze ronde buffing kwast is ook perfect voor het aanbrengen van foundation, deze kwast geeft een wat minder dekkend resultaat. Ik vind het erg prettig om twee goede foundation kwasten te hebben, je hoeft minder vaak je kwasten te wassen omdat je er meerdere hebt en wanneer mijn huid een goede dag heeft gebruik ik de ronde buffer kwast en bij wat meer dekking dan kies ik voor de platte variant. Deze twee kwasten zijn echt mijn nieuwe holy grails voor het aanbrengen van foundation, ik merk dat sinds ik ze heb ik ze nog geen dag heb overgeslagen.

 

De F84: Angled Kabuki, is een schuine kwast die je kan gebruiken voor het aanbrengen van blush. Doordat de kwast schuin is volgt hij de lijnen van je gezicht en brengt hij prettig aan. De kabuki kwasten hebben veel haartjes die dicht op elkaar staan hierdoor kan je goed blenden dit geeft weer een natuurlijk resultaat en thats how I like it!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De F86: Tapered Kabuki is een puntige kabuki kwast, dit is een alleskunner. Je kan hem gebruiken voor poeder op plekjes die wat lastiger te bereiken zijn onder je ogen bijvoorbeeld maar waar ik hem het liefste voor gebruik is om te contouren onder mijn jukbeenderen.

De kwasten liggen prettig in de hand en ze blijven na het wassen goed in vorm en zacht, daarnaast zijn ze synthetisch en niet van dierenhaar. Dan nu de precision kit!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P80: Precision Flat, is een platte kleine variant van zijn grote broer. Dit kwastje is perfect voor het aanbrengen van concealer op lastige plekjes.

P82: Precision Round, is een klein ronde buffer kwast. Deze kwast heeft het formaat en de vorm van je vinger hiermee is hij dus ideaal voor het aanbrengen van producten bij je oog. Denk aan concealer of een oogschaduwbasis.

P84: Precision Angled, deze schuin afgesneden kwast kan je gebruiken voor contouren op kleinere gedeeltes van je gezicht (neusvleugels) of highlighten, Ik gebruik deze zelf graag voor het highlighten van mijn jukbeenderen.

P86: Precision Tapered, deze kan je ook voor concealer gebruiken, zelf gebruik ik deze graag voor het aanbrengen van highligher in mijn binnenste ooghoek en onder mijn wenkbrauw. Je kan deze kwasten echt voor alles gebruiken wat je maar wilt, je merkt vanzelf wat voor jou het fijnste werkt.

Ik ben echt heel enthousiast en tevreden over mij nieuwe Sigma kwasten en kan je ze dan ook zeker aanraden. Als je wat meer geld te besteden hebt en je wil graag in goede kwasten investeren dan zou ik dat zeker doen. Je kan Sigma online kopen op http://www.sigmabeauty.com. er zijn ook Nederlandse webshops die ze verkopen. Daar ben je vaak wel duurder uit. Ik kocht deze kwasten in één set tegelijk, daarnaast zijn er voor Sigma altijd kortingscodes te vinden. Dit scheelt ook weer een beetje. Ik betaalde $89,- exclusief verzendkosten, omgerekend is dat nog geen 70 €. Voor  acht kwasten van deze kwaliteit vind ik dat echt betaalbaar.

Welke kwasten gebruik jij graag? Liefs en tot de volgende post!

 

 

3 Reacties to “Sigma Brushes”

  1. Louna Beauty 22 april 2012 bij 12:00 #

    Wauwww .. ben jaloers… mooie set zeg!!!🙂 €70 is inderdaad een mooie prijs🙂

  2. Lyanne 22 april 2012 bij 18:24 #

    Hele mooie set! Ben ook een klein beetje jaloers.😉

  3. Ilona 14 mei 2012 bij 22:45 #

    3 jaar geleden ofzo heb ik een setje besteld. Met gezicht en oog brushes. Ik gebruik ze ook regelmatig. Sigma is van goede kwaliteit en staat zeker in mijn top3 wat kwasten betreft.

Laat gerust een reactie achter :-)

