Portugal en hair goodies!

18 Apr

Vlak na de pasen was het eindelijk rond, mijn schoonouders gaan aan het einde van deze maand op vakantie naar Portugal en ze vroegen aan mijn vriend of wij het niet leuk vonden om mee te gaan, we hoefde alleen zelf onze tickets te regelen. Dat leek ons wel wat! Een paar speur uurtjes later op tix.nl (echt een aanrader als je losse tickets zoekt) hadden we voor een goede prijs tickets gevonden! We konden beide vrij krijgen van onze bijbaantjes dus niet veel later boekte wij onze vakantie, YAY!

We gaan naar het plaatsje Olhāo, dit ligt aan de kust in het zuiden van Portugal vlakbij Faro. Vorige jaar was mijn haar flink uitgedroogd door de zon in de vakantie waardoor ik een flink stuk moest afknippen. Dit jaar gaat dat me niet gebeuren, ik ben naar de kapperswinkel bij mij in de buurt gesneld en heb wat fijne haar producten meegenomen.

Allereerst wilde ik een bescherm product tegen de schadelijke effecten van de zon op mijn haar die ik gemakkelijk kan meenemen en gebruiken. Ze hadden bij de winkel waar ik altijd naartoe ga (www.hairmix.nl) twee merken, Kerastase en L’oreal Expert.  Ik ben altijd erg tevreden over de producten uit de Expert lijn dus besloot voor die te gaan.

Het is een beschermende spray die je meerdere malen per dag kan gebruiken voordat je de zon in gaat om je haar te beschermen. Ik heb de anti-frizz melk versie, je hebt ook een gewone transparantie spray. Mijn haar is vaak wat pluizig en een melk is wat meer verzorgend. Ik ben erg benieuwd naar dit product en zal een review schrijven wanneer ik terug ben, en dit product volop gebruikt heb. Jammer genoeg bevat dit flesje 125ml en mag dit niet in mijn bagage dus ik moet hem even in een kleiner flesje doen.

Daarnaast was ik al een tijdje op zoek naar een leave in conditioner, ik koos voor de TIGI Bed Head Dumb Blonder Leave-In-Conditioner. Lees verder na de foto’s voor mijn bevindingen.

Deze leave in conditioner is handig en hygiënisch in gebruik, er zit een pompje op die een goede hoeveelheid product op je hand verdeelt. Ik gebruik meestal twee pompjes (lang haar) op mijn vochtige haar na het douchen en breng dat op het onderste gedeelte van mijn haar aan. Het is een lichte formule, dus je haar voelt niet vettig of zwaar aan. Het trekt lekker snel en en ruikt heerlijk zoet. Ik gebruik dit product nu al een week in mijn haren en ik ben echt enthousiast, het maakt mijn haren superzacht en glanzend. Daarnaast beschermt ook dit product tegen UV schade en het geeft bescherming tegen de hitte van je föhn en stijltang.

Gebruik jij ook bescherming voor je haar tegen de hitte en de zon? Liefs.

3 Reacties to “Portugal en hair goodies!”

  1. reloverox 18 april 2012 bij 19:05 #

    Leuk stukje. Ik was zelf ook al erg benieuwd naar de TIGI bed head leave in conditioner.. en aangezien jij positief bent, moet ik t misschien ook maar eens proberen. Wel jammer dat TIGI over het algemeen wat duurder is..

  2. Louna Beauty 18 april 2012 bij 19:56 #

    oe die conditioner lijkt me wel wat!! .. kende hem nog helemaal niet hihi

Laat gerust een reactie achter :-)

