Gezichtsverzorging

6 Apr

Vandaag wil ik jullie laten zien wat ik dagelijks aan producten gebruik voor mijn gezicht, en hierbij een korte uitleg wat elk product doet voor je huid. En waar ik op let bij gezichtsverzorging qua ingrediënten.

Afbeelding

Elke ochtend en avond reinig ik eerst mijn gezicht met een milde cleanser. Degene die ik op dit moment gebruik is Purity van Philosophy. Dit product bevalt me heel erg goed, het is een cleanser zonder SLS/SLES, hetgeen inhoudt dat er geen agressieve reinigers inzitten die je gezicht sqeeky clean (trekkerig) aan laten voelen. Je gezicht voelt hierna lekker zacht. Je hebt maar een klein beetje van dit product nodig, dit masseer je op je gezicht en vervolgens spoel je het met water af. Je hoeft bij deze reiniger niet eerst je make-up eraf te halen. Ik haal echter in de avond wel graag mijn oog make-up er eerst af, omdat die toch wat lastiger te verwijderen is met enkel een cleanser. Volgens philosophy heb je na deze cleanser geen toner meer nodig en ik moet bekennen waar ik voorheen elke dag toner gebruikte dat ik dat nu nog maar zelden doe. (Mocht je op zoek zijn naar een goede toner dan kan ik je de toners van The Body Shop aanraden).

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens exfolieer ik mijn huid. Dit is voor mij een belangrijke stap. Ik doe dit 1 a 2 keer per dag, hangt er een beetje vanaf hoe mijn huid er op dat moment uitziet. Ik gebruik graag de Gentle Exfoliator van Clarins. Ik neem een klein beetje op mijn handen en masseer dit over mijn gezicht. In dit product zitten fruitzuren die de dode huidcellen van je gezicht op laten lossen. Een scrub zonder te scrubben als het ware. Wanneer je dit dagelijks doet dan zorgt het ervoor dat je een gladde huid hebt die ook meer straalt doordat dode huidcellen op je gezicht geen kans krijgen, doorgaans kan je gezicht hierdoor grauwer ogen. Wanneer je net zoals ik last heb van puistjes hier en daar dan helpt dit product daar ook tegen, er is minder kans dat je huid verstopt raakt en daardoor minder puistjes. Let wel op bij het gebruik van een exfolieer product dat je SPF op je gezicht gebruikt, doordat de nieuwste huid aan het oppervlak ligt heb je meer kans dat je verbrandt. Een SPF is naar mijn mening altijd belangrijk, ook wanneer je niet exfolieert. SPF zorgt voor een bescherming van je huid tegen de schadelijke effecten van de zon, minder kans op huidkanker en rimpels op latere leeftijd.

Hierna komt de gezichtscrème. Op het moment gebruik ik Hope In a Jar van Philosophy. Ik vind het een prettige crème, het lijkt een soort luchtige slagroom. Wanneer je het aanbrengt op je gezicht dan smelt het in je huid. Hij trekt snel in en mijn gezicht wordt er niet vettig van gedurende de dag. Het enige nadeel aan deze crème, ook mijn vriend vind dit, dat hij nogal een aparte geur heeft. Ik weet ook niet of ik deze weer opnieuw zal kopen, hij doet zijn werk prima maar de geur staat me soms echt tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Na mijn crème breng ik oogcrème aan, de huid rondom je ogen is erg dun en daardoor teer. Doordat je huid daar dunner is zie je ook eerder donkere kringen of of lijntjes ontstaan wanneer je moe bent of je huid niet goed verzorgt. Ik merk ook wanneer ik niet genoeg water drink dat de huid rondom mijn ogen droger wordt. Een oogcrème voorkomt en verbeterd deze probleempjes. Ik gebruik op het moment de oogcrème uit de Vitamine E lijn van The Body Shop en ik ben daar heel erg tevreden over. Eerst gebruikte ik All About Eyes van Clinique, die vind ik qua werking misschien net iets fijner maar die zit in een potje en voor bij mijn ogen (ik draag lenzen) vind ik dat niet zo hygiënisch. Dit tubetje is dus echt een uitkomst.

Wanneer ik merk dat mijn huid iets extra’s nodig heeft gebruik ik voor mijn dag/nacht crème nog een serum. Ik ben echt fan van het Vitamine E serum van The Body Shop. Dit zorgt ervoor dat je gezicht weer het gewenste hydratatie niveau bereikt.

Afbeelding

Afbeelding

Bij wondjes van een puistje of een ander rood plekje smeer ik aan het einde van mijn routine nog een klein beetje PCLE-crème van Biodermal op. Dit product stimuleert het huidherstellend vermogen en zorgt ervoor dat je plekjes of wondjes eerder verdwijnen. Dit is echt mijn wondermiddeltje tegen plekjes. Ik heb nog geen enkel product gevonden wat ervoor zorgt dat mijn plekjes snel verdwijnen.

Wat vindt jij fijne verzorgingsproducten? Liefs x

3 Reacties to “Gezichtsverzorging”

  1. Michelle 6 april 2012 bij 21:24 #

    Lijken me fijne producten, behalve de hope in a jar vanwege de geur. Leuk om te lezen! Ik gebruik zelf de gezichtscreme van Dr. van der hoog, die hydrateert mijn huid heel goed en heeft een neutrale geur.

  2. Daantje 6 april 2012 bij 23:28 #

    die biodermal crème heb ik ook en ik vind het ook een fijn product!
    Ik gebruik op het moment de dagcrème van clarins en ben er heel erg over te spreken (:

Laat gerust een reactie achter :-)

