Shoplog!

1 Apr

Afgelopen vrijdag ging ik op pad om een aantal dingen te kopen die op mijn lijstje stonden met wat ik nodig had. Ik had onder andere een nieuwe bak nodig voor mijn nagellak want de eerste barste uit zijn voegen. Ik gebruik doorzichtige bakken van de Hema voor 6 euro. Deze zijn van een prettig formaat, je kan ze makkelijk opstapelen en ze zijn afsluitbaar met een deksel. Ook zijn ze goed op te bergen in of onder een kast/bed.

Zoals je ziet, ik heb nu weer wat ruimte in beide bakken na het herinrichten om wat uit te breiden. Dit moet natuurlijk niet te snel gaan anders ben ik binnenkort ook weer uit de nieuwe bak gegroeid. Ik probeer bij het kopen van nagellak wel altijd te kijken naar welke kleuren ik al heb zodat ik niet van een aantal merken nagenoeg hetzelfde kleurtje heb.

Mijn schoonmoeder had van Herome een spray waarmee je nagellak veel eerder droogt, ik had deze al eens gezien van orly maar die is vrij lastig te krijgen. Nu zag ik bij het Essence schap (extra schap) dat ze daar ook een spray hebben om je nagellak sneller te laten drogen en deze is ruim 7 euro goedkoper dan die van Herome. Deze koste 2,49 euro, hier ben ik erg benieuwd naar! Daarnaast kocht ik nog een color & go nagellakje met goud en rode glitters dit is nummer 94 en heet gold fever, koste 1,29 euro. Ik heb al een hele mooie highlighter die ik dagelijks gebruik van The Balm, maar bij mijn vriendje heb ik geen highlighter en dat miste ik toch met opmaken als ik daar was. Dus kocht ik van Catrice de highlighter pen in 010 Eye Like voor 3,79 euro. Stiekem is het kopen van make-up onder het mom dat heb ik nog niet bij mijn vriendje liggen en heb ik daar wel echt nodig natuurlijk helemaal niet erg!

Ik ging ook nog naar de Douglas omdat ik de laatste tijd het idee had dat de nagelverharder die ik gebruik een beetje te heftig is voor mijn nagels. Er zit formaldehyde in en dit is op lange termijn niet zo goed voor je nagels en gezondheid. Je nagels worden er eerst heel sterk en hard van maar op een gegeven moment kunnen ze daardoor juist gaan scheuren. Ik heb daarom gekozen voor een base coat nagelverharder van Koh zonder formaldehyde. Hopelijk brengt deze lak mijn nagels in een wat betere conditie, deze koste 20 euro. Tevens had ik nog een tubetje PCLE-creme van Biodermal nodig, deze koste 10,95 euro. Ik gebruik dit altijd in de avond op rode plekjes/wondjes op mijn gezicht ze genezen dan veel sneller.

Nu komt de klapper van deze shoppingtrip! Ik ben sinds twee jaar helemaal gek op de Bronze Goddess geur van Estee Lauder, het nadeel hiervan deze was limited edition en dus helemaal niet te krijgen afgelopen jaar. Ik had nog maar een klein beetje en durfde dit niet op te maken. Vorig jaar kwam er wel een variatie geur (soleil) uit en die had ik besteld via internet in de hoop dat die erop zou lijken maar dit was niet het geval, heel erg balen! Ik vond de geur niet eens lekker. Ik hou namelijk heel erg van de kokos geurnoot uit dit geurtje, zoiets heb ik nog nooit geroken ik ken ook geen enkele geur die erop lijkt. Tot mijn grote blijdschap komt Bronze Godess deze zomer terug! Ze hadden nog zes flessen staan en ik heb er gelijk twee gekocht, je kan parfum gesloten in de verpakking erg lang bewaren en nu heb ik een back-up en kan ik even vooruit. Je betaalt 54 euro voor 100 ml. Dit is erg veel en je doet er heel lang mee aangezien dit echt een zomer geur is, hij kan ook zeker in de winter maar voor in de zomer vind ik deze perfect.

Topnoten in deze geur zijn kokosnoot melk, sandalhout, vanille, vetiver (een grassoort uit India, maar die ook o.a. in Haïti groeit), mirre (wilde plant in droge woestijngebieden). De hartnoten zijn golden amber, een sappig mandarijntje, bergamot uit Sicilië, een mix van lemoen & pulpy orange. Basisnoten zijn dan weer de Tiaré bloem (komt uitsluitend voor op Tahiti-Frans Polynesië), orange bloesemknoppen & frisse lavendel.

Als je deze geur opspuit dan zit ik gelijk op een tropisch eiland. Ik krijg ook altijd veel complimentjes van mensen om mijn heen als ik deze geur op heb. Hieronder de foto’s van de Douglas aankoopjes:

Hierboven zie je links de verkeerde geur van vorig jaar die ik kocht, nog bijna helemaal vol, ik gebruik hem tegenwoordig maar als kamerparfum haha. En daarnaast mijn geliefde fles uit 2010 een beetje beschadigd omdat hij overal mee naartoe gaat in de zomer. En hieronder dan mijn nieuwe lieveling! Ik was echt als een kind zo blij dat ze deze geur weer hadden, ik kon het bijna niet geloven!

Hierboven: Het nieuwe design van de fles vind ik echt prachtig, gouden glinstering onderaan de fles en de gekleurde dop. Hieronder: de foto van de hoeveelheid die ik nog over heb in de oude fles, die ben ik nu lekker aan het opmaken want ik heb geen angst meer dat ik zonder kom te zitten.

Ik werd geholpen door een hele lieve dame bij de Douglas en ze vroeg welk gezichtsverzorging ik graag gebruikte, van Clarins had ze alleen geen proefjes meer dus vroeg ze of ik een ander merk wilde proberen. Ze had veel van Sisley en daar wilde ik graag wat van uitproberen aangezien de prijzen van die producten nogal hoog liggen kan ik het op deze manier uitgebreid testen. Hieronder de foto van de proefjes:

Ik kreeg er ook nog twee geurtjes bij, altijd handig voor in mijn tas of een weekendje weg. Naar welke producten zijn jullie benieuwd en willen jullie graag een review over zien? Heb jij onlangs nog iets gekocht waar je heel erg blij mee bent? Voor mij is het zeker de Bronze Goddess geur🙂

Liefs!

8 Reacties to “Shoplog!”

  1. Michelle 1 april 2012 bij 10:43 #

    Leuke aankoopjes! Heb je nog tips voor kleding want ik kan de laatste tijd niet zo veel leuks vinden😦 Ik was vorige week in Amerika en daar kocht ik 65 ml Bulgari omnia amethyste, echt een van mijn favoriete parfums. In NL is die echt heel duur maar er was een aanbieding en ook door de dollar heb ik er uiteindelijk maar 32 euro voor betaald, echt geen geld!

    • cosmeticfanatic 1 april 2012 bij 11:09 #

      Dat is een goede deal! In Amerika winkelen is echt heerlijk! Ik winkel zelf altijd graag bij de mango. Ze hebben altijd leuke jurkjes.

  2. Lotte 1 april 2012 bij 14:14 #

    Leuke spulletjes! Ik ben benieuwd naar je nagellakstash!

  3. Sheela 2 april 2012 bij 10:39 #

    Mijn nagellak doos staat momenteel op springen🙂 bedankt voor de tip, ik ga misschien ook zo’n bakje kopen. Het lijkt me heel handig, ook omdat ze doorzichtig zijn x

  4. Barbara 2 april 2012 bij 15:44 #

    Nog een tip: als je meer Bronze Goddess in wil slaan, bij Sephora is er nu een kortingsactie op parfums!

    • cosmeticfanatic 2 april 2012 bij 19:06 #

      Dankjewel voor de tip, sephora zit helaas niet dicht bij mij in de buurt maar misschien kan ik een bekende vragen.

Laat gerust een reactie achter :-)

