Mijn favoriete haarverzorging

30 Mrt

De laatste tijd ben ik flink aan het ‘downsizen’ qua collectie met douche producten. Ik had zoveel shampoo, conditioners en andere spullen in voorraad dat ik besloot om eerst alles op te maken voordat ik nieuwe mocht kopen. Eindelijk was ik met het laatste setje met shampoo en conditioner bezig, het was tijd om nieuwe te kopen. Meestal koop ik mijn haarverzorging bij een winkel waar ze allerlei kappersmerken verkopen tegen een lagere prijs dan bij de kapper zelf. Het is wel weer iets duurder dan de drogisterij merken maar je krijgt kwalitatief gezien vaak wel een beter product zonder agressieve ingrediënten. Af en toe switch ik wel eens om wat anders te proberen. Ik was erg benieuwd naar de nieuwe full repair lijn van John Frieda. Ik had al eens eerder producten hiervan gebruikt en was daar erg tevreden over. Hieronder laat ik de producten zien die ik nu afwisselend gebruik voor mijn haren.

Allereerst de producten die ik als laatste gebruikte voordat ik nieuwe mocht kopen: de moroccanoil shampoo en conditioner. Dit was een hele dure set ik vond het eigenlijk veel te duur maar ik kon mee bestellen met mijn zus via internet waardoor het wel mee viel. Ik had zoveel goeds over deze shampoo en conditioner gelezen en de ingrediënten zagen er ook goed uit, argon olie, keratine en er zitten geen parabenen, SLS of SLES in. Je kan dit op diverse webshops vinden voor ongeveer 20 euro per flesje (echt insane duur). Maar ik ben echt lovend over deze producten, het ruikt echt super lekker en mijn haar voelt heerlijk schoon en zacht. Mijn haar glanst heel mooi en je haar voelt totaal niet zwaar of slap aan terwijl de producten je haar wel goed verzorgen. Het enige wat ik merkte dat mijn haar iets sneller vet wordt dan normaal, gelukkig is daar droogshampoo to the rescue! Ik kan je deze producten zeker aanraden maar ik denk dat er voor een kleiner prijsje ook fijne producten te krijgen zijn die bijna even fijn zijn. Ik denk dat ik deze niet opnieuw ga aanschaffen in verband met de hoge prijs.

Dan nu mijn mening over de full repair lijn van John Frieda. De verpakking is wat mij betreft super handig een knijptube werkt hygiënisch onder de douche en je kan het gehele product goed opmaken zonder dat er veel achterblijft. De structuur van de shampoo is erg prettig niet te dun en hij schuimt goed. Het laat je haar niet al te stroef achter en soms heb ik zelfs het idee dat ik de conditioner niet eens nodig heb. De conditioner is lekker romig en verdeelt gemakkelijk over je haar, na het uitspoelen voelt je haar echt silky smooth. Ik was zelf altijd alleen de bovenste helft van mijn haar met shampoo, om zo het onderste drogere gedeelte te besparen. De conditioner gebruik ik alleen voor de onderste helft, zo wordt de bovenkant minder snel vet en heb je ook meer volume. Deze manier werkt voor mij erg prettig. Mijn haren was ik om de dag en de kapper adviseerde mij om minstens eenmaal per week een masker te gebruiken, sinds ik dit trouw doe is mijn haar veel gezonder. Ik dacht altijd dat ik het goed verzorgde maar blijkbaar heeft je haar echt regelmatig een extra boost nodig. In de full repair lijn van John Frieda zit ook een masker die erg prettig is, je zou op zich dit masker ook als conditioner kunnen. Ik merk dat mijn haren heel mooi glanzen door deze producten en ze hun werk goed doen. De producten kosten 9 euro per stuk, maar vaak zijn er wel acties bij de Etos of Kruidvat, ik wacht daar altijd op en dan scheelt het toch weer een beetje. Alle producten ruiken trouwens lekker, ze doen me een beetje aan de deep red geur van Hugo Boss denken. Na het wassen gebruik ik vaak een serum voor mijn haren van CHI om de puntjes te verzorgen, deze heb ik niet op de foto maar is vergelijkbaar met het bekende Biosilk.

Welke haarproducten gebruik jij? Liefs en tot de volgende post!

7 Reacties to “Mijn favoriete haarverzorging”

  1. Malou 30 maart 2012 bij 12:07 #

    Wat een leuk artikel🙂
    Ik gebruik telkens andere haarproducten eigenlijk..

    Ik volg je!

  2. Lotte 30 maart 2012 bij 15:14 #

    Leuk om te zien! Ik gebruik voor Andrelon voor m’n haar

  3. Michelle 30 maart 2012 bij 17:41 #

    Leuke blog, ik ga je volgen! x

  4. Shirley 30 maart 2012 bij 20:51 #

    Fijne review! Ik wil ook nog eens Moroccanoil shampoo en conditioner uittesten maar ik kan het gewoon maar niet over mijn hart krijgen om er zoveel aan te besteden haha

Laat gerust een reactie achter :-)

