Brush guards

29 Mrt

Sinds een tijdje merk ik bij het wassen van mijn kwasten dat de haartjes soms een beetje gek opdrogen doordat ik ze schuin aflopend neerleg op een handdoekje. Ik had al een tijdje brush gaurds op het oog maar het kwam er op de een of andere manier niet van om ze te bestellen. Twee weken geleden heb ik op eBay een pakketje met verschillende maten aangeschaft. Als je op eBay zoekt op brush guards dan kom je veel verschillende soorten tegen en er zit vast een type tussen die geschikt is voor jou kwasten. Je hebt ook echte brush guards maar die zijn best duur en voor plastic omhulseltjes voor kwasten vind ik het zonde om hier veel geld aan uit te geven en via eBay had ik voor iets van 2 euro een hele set. Hieronder de foto’s:

Zo kwam het pakketje binnen de hulsjes zaten netjes verpakt. Er zitten 14 stuks in het pakketje ruim voldoende wanneer je de kwasten gaat wassen die je dagelijks gebruikt. Hieronder zie je de drie maten, ze zijn erg flexibel en rekbaar dus voor elke soort kwast is er wel een maat die goed past.

Hieronder een foto van de middelste guard over een kwast die ik dagelijks gebruik voor mijn foundation. Je schuift de achterkant van je kwast in de opening van het hulsje en vervolgens duw je deze door totdat het over de haren van je kwast zit en een klein beetje verder. Dit is belangrijk want als je de kwast vervolgens neerzet in een glas of vaasje dan kan het vocht makkelijk naar beneden zonder dat de haren de bodem raken. Zo blijft je kwast het langste mooi omdat de lijm binnenin je kwast niet week wordt. Tevens droogt je kwast super mooi op doordat de guard de haren bij elkaar houdt.

De brush guards zijn niet alleen handig om te gebruiken na het wassen van je kwasten, als je op reis gaat kan je deze ook om je kwasten doen om deze te beschermen. Hoe laat jij je kwasten drogen?

Liefs en tot de volgende post!

5 Reacties to “Brush guards”

  1. Math of Maxime 29 maart 2012 bij 09:35 #

    Maar drogen ze ook sneller met de Brush guards erom heen?

    • cosmeticfanatic 29 maart 2012 bij 11:13 #

      Ze drogen even snel, het voordeel is vooral dat de haartjes van je kwast in de goede vorm opdrogen en dat je ze makkelijk kan wegzetten. Ik was mijn kwasten altijd in de avond dan kan je ze de volgende ochtend weer gebruiken.

  2. Malou 29 maart 2012 bij 14:22 #

    Dat is wel heel handig ja!

  3. Shirley 30 maart 2012 bij 20:32 #

    Oeh lijkt me very handig! haha

  4. Ilona 9 april 2012 bij 22:04 #

    Ik heb vorig jaar een setje met echte gekocht. Ik gebruik ze echt elke keer weer als ik mijn kwasten was. Ik heb ze eigenlijk gekocht omdat ik op vakantie ging en ik mijn mac kwasten graag mee wou nemen. Ik ben er stiekem overdreven zuinig op;)

Laat gerust een reactie achter :-)

