Mijn favoriete lipverzorging

22 Mrt

Gister was ik mijn tas aan het uitzoeken en kwam een aantal lipverzorgings producten tegen. Als ik de deur uitga gooi ik vaak nog snel een lippenbalsem erin ik ben altijd bang dat ik zonder zit en droge lippen krijg. Bij het uitmesten kom ik elke keer dezelfde producten tegen dus ik dacht dat het misschien wel leuk is om een artikeltje schrijven over mijn favoriete lipbalsems.

20120321-224828.jpg

Ik heb niet echt een absolute favoriet ik heb wel een voorkeur op verschillende momenten of situaties. De Eight Hour Cream van Elizabeth Arden vind ik qua geur het minste, het ruikt nogal medisch, maar voor hele droge lippen met veel velletjes is dit een ‘life saver’. Wanneer het koud is buiten met veel wind dan gaat dit goedje met een lekker laagje op mijn lippen. S’avonds voor het slapen gaan is dit ook heerlijk het zorgt ervoor dat je lippen de volgende ochtend lekker zacht zijn. De prijs hiervan weet ik niet meer ik heb deze via eBay gekocht, dus deze kan nogal verschillen. Ik heb laatst ook ergens gelezen dat er een geurloze versie uit is gebracht, als deze op is ga ik daar even naar zoeken.

De eve’s kiss van Rituals is een fijne lippenbalsem voor overdag, het ruikt heel licht naar appel. Als je het draagt lijkt het net of je een doorzichtige natuurlijke gloss draagt. Tevens verzorgt deze balsem je lippen uitstekend doordat er karité boter inzit, ik heb de hele dag geen droge lippen meer als je deze een paar keer hebt aangebracht. De prijs is €6,90. De applicatie werkt door middel van te knijpen in het tubetje en dan komt er uit het plastic tuitje een bolletje lippenbalsem. Pas op bij te enthousiast gebruik heb je snel een teveel aan product. Dit product plakt wel een beetje, dat is het enige nadeel van deze balsem ten op zichte van de rest, die hebben dat niet.

De instant lip corrector van Clarins, zorgt ervoor dat je lippen beschermt blijven tegen droogte maar het herstelt en voedt ook je lippen. Bij deze balsem merk je echt dat je lippen heel mooi vol en glad ogen, zonder het plakkerige gevoel van een gloss het voelt lekker romig en zacht aan. Ik vind de applicatie erg prettig, je knijpt in het tubetje en dan komt er een kleine hoeveelheid balsem uit de sponsapplicator. Er zijn verschillende kleur variaties beschikbaar, de kleuren zijn erg neutraal dus een opvallend verschil zal je niet merken op je lippen. De prijs is €15,50, als deze op is ga ik hem zeker opnieuw aanschaffen.

Als laatste de Tendertone van Mac, deze lipbalsem voelt heerlijk zacht en romig aan op de lippen en deze oogt iets meer als een gloss door de shimmers die erin zitten, dit is fijn voor als je wil dat je lippen wat meer opvallen. De balsem plakt niet op je lippen, de applicatie ervan vind ik wel nadelig namelijk een potje dat is niet zo hygiënisch omdat je er met je vinger (zitten altijd bacteriën aan) in moet. Hij voelt niet zwaar en aanwezig aan op je lippen juist erg licht, in de zomer en lente is dat juist prettig. Een lichte balsem is dan vaak voldoende en het voordeel van deze is dat er SPF 12 inzit, wat juist weer heel goed is tegen uitdroging door de zon. De geur van deze balsem ruikt heerlijk naar kiwi en aardbei. De prijs is €15,-. Hieronder nog een foto van de balsems op mijn hand zodat je kan zien wat de structuur en kleur is. Van links naar rechts: Eight Hour Cream, Rituals eve’s kiss, Clarins lip perfector en als laatste de Mac Tendertone.

20120322-175318.jpg

Wat is jouw favoriete lippenbalsem? Liefs!

Laat gerust een reactie achter :-)

