Rimmel: Wake me up foundation

21 Mrt

20120321-143951.jpg

Zondag was ik nog even snel boodschappen doen voor de avond maaltijd, wat is het toch heerlijk dat tegenwoordig zoveel supermarkten open zijn op zondag. Je hoeft niet meer na te denken wat je allemaal moet halen voor het weekend je kan elke dag van de week boodschappen doen. Ook de Etos die naast de supermarkt zit was geopend en ik was nieuwsgierig of de nieuwe Rimmel foundation er al zou zijn. Ja hoor ik had geluk nog een vol schap! Er waren maar vier kleuren beschikbaar maar gelukkig zat mijn kleur ertussen. Ik heb de foundation twee dagen gedragen en hieronder mijn bevindingen.

Allereerst wat zegt Rimmel erover?

20120321-144013.jpg

Deze foundation maakt je huid wakker met een stralende gloed en geeftje een uitgeruste uitstraling, daarnaast belooft het een natuurlijke finish te hebben. Ik ben benieuwd, nu neem ik deze beloftes niet al te serieus maar enige kern van waarheid is natuurlijk wel gewenst.

De verpakking vind ik erg leuk en praktisch, een vrolijke oranje dop met fijne shimmers erin en een glazen flacon met dezelfde vrolijke oranje letters. Er staat een duidelijke beschrijving op de flacon en ook de belangrijke eigenschappen staan voorop gedrukt. Wat ik een groot voordeel vind is dat er SPF 15 inzit, ik vind dat heel belangrijk aangezien ik mijn huid elke dag exfolieer en dus niet zonder SPF kan. SPF wil nog wel eens ontbreken in drogisterij foundations dus Rimmel scoort hier punten mee! De dosering van de foundation gaat gemakkelijk want er zit een prettig pompje onder de dop verscholen.

20120321-144704.jpg

20120321-144726.jpg

Ik heb nummer 201, classis beige. Deze kleur is in de winter voor mij iets te donker maar we gaan al richting de lente en mijn gezicht is al wat bruiner en deze kleur past op dit moment beter bij mij dan de lichtste teint die ze verkopen. De structuur van de foundation is romig en verdeelt gemakkelijk over mijn gezicht. De dekking is medium, dat vind ik erg prettig want dan kan ik de plekjes die meer dekking nodig hebben met concealer verhullen, dan krijg je een natuurlijk ogend effect. Heb je een egale huid met weinig oneffenheden dan geeft deze foundation je genoeg dekking. Ik heb aan een enkel pompje voldoende, lekker zuinig in gebruik dus. De inhoud is 30ml en dat is een gangbare hoeveelheid voor een foundation voor een prijs van €12,99 vind ik dit een prima prijs/kwaliteit verhouding.

20120321-145730.jpg

Hierboven zie je de foundation uitgesmeerd over mijn hand. In de flacon zie je dat er kleine shimmers aanwezig zijn in de foundation laat je hierdoor niet afschrikken hiervan zie je niets terug op je gezicht, alleen een mooie natuurlijke gloed. De foundation blijft bij mij gedurende dag goed zitten, zelfs na een werkdag zit het nog goed op zijn plek. In de stralende gloed belofte van Rimmel kan ik mij zeker vinden, de foundation heeft een mooie natuurlijk ogende gloed en hij voelt natuurlijk aan op je gezicht geen plamuur gevoel. Het directe anti-vermoeidheidseffect kan ik nog niet ontdekken maar misschien is dat wel onder de stralende gloed noemer te plaatsen. Kortom ik ben erg tevreden met deze foundation en hij staat voorlopig in mijn bakje met producten die ik elke dag gebruik, ik heb er een nieuwe favoriet bij!

Wat is jouw favoriete foundation? Liefs!

4 Reacties to “Rimmel: Wake me up foundation”

  1. aertsave 21 maart 2012 bij 18:05 #

    Oei, maar 4 kleuren? Dan zal er wel geen voor heel bleke huid bijgestaan hebben, of wel? Want nu wil ik hem heel graag proberen🙂

    • cosmeticfanatic 21 maart 2012 bij 18:57 #

      Wat voor kleur heb je normaal? Er is nog wel een tint lichter beschikbaar ik zou het even in de drogist proberen of die kleur geschikt voor jou is.

      • aertsave 21 maart 2012 bij 20:02 #

        Ik heb altijd het lichtste van het lichtste dat er te krijgen is :p

  2. Peggy Timmermans Visagie 22 maart 2012 bij 10:06 #

    ‘Wake me up’ voor de naam alleen al zou je hem haast aanschaffen! Momenteel is mijn favoriet de Tom Ford of de nieuwste van Givenchy Matissme. Erg fijne, lichte foundations!

Laat gerust een reactie achter :-)

