Favoriete blendingkwasten

18 Mrt

Vandaag een artikel over twee kwasten die ik het liefste gebruik als ik oogschaduw wil blenden. Ik heb wel meer blending kwasten maar deze zijn mijn must haves, en die gebruik ik dan ook het meest.

Allereerst de 217 van MAC.

20120318-235747.jpg

Deze kwast is multi-functioneel, een alleskunner! Als je een kwalitatief goede kwast wil aanschaffen is dit de eerste die ik je kan aanraden! Je kan hier oogschaduw mee aanbrengen op je ooglid maar ook prima mee blenden in de crease of kleur aanbrengen in de crease, en dat gaat ZO gemakkelijk met deze topkwast. Ik had vroeger wat goedkopere kwasten maar probeer tegenwoordig zo af en toe een goede kwast erbij te kopen zodat ik langzamerhand een mooie kwasten verzameling opbouw. Goede kwasten zijn helaas niet goedkoop dus het kost wat tijd en geld om dit op te bouwen maar it’s worth it! Met de 217 maak ik vaak een dagelijkse ooglook zonder een andere kwast te gebruiken. Ik begin bij de lichtste kleur en dan naar donkerder. Dit scheelt veel kwasten reinigen tussendoor. Als je je kwasten regelmatig reinigt en er zorgvuldig mee omgaat gaan ze heel lang mee.

Als tweede de nr.13 van Sephora eigen merk: de ‘rounded crease’.

20120319-001217.jpg

Deze gebruik ik echt alleen om te blenden, vervagen of kleur aan te brengen in de crease. Je kan er ook prima highlighter mee aanbrengen onder je wenkbrauw. Voor een gehele ooglook vind ik deze kwast niet handig want op je ooglid kan je niet precies genoeg werken door de vorm van het kwastje. Terwijl deze vorm juist perfect is voor blenden! De combinatie van bovenstaande kwasten is dus vaak wat ik meeneem op vakantie. De 217 voor het ooglid, daar gebruik ik vaak twee kleuren en die kan de 217 mooi aanbrengen en laten overlopen. Vervolgens de nr.13 voor de crease en je bent al klaar🙂. Sinds ik kwalitatief betere kwasten heb merk ik dat het maken van mooie ooglooks een stuk makkelijker gaat.

Wat zijn jouw favoriete kwasten?

Liefs!

3 Reacties to “Favoriete blendingkwasten”

  1. Maya 19 maart 2012 bij 14:47 #

    MAC 217 staat op mijn wishlist😀

  2. Angélique (@AngeliqueSSL) 19 maart 2012 bij 15:06 #

    Ziet eruit als een goede kwast!

Laat gerust een reactie achter :-)

